شام چی بپزیم؟
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر شما هم زیاد این سوال را می‌پرسید که شام چی بپزم، در این مطلب قرار است چند غذای فوری برای شام مقوی و سبک به شما معرفی کنیم.

چند غذای فوری برای شام

اگر وقت کافی برای پختن غذا ندارید ولی نمی‌خواهید وعده شام را هم از رژیم غذایی‌تان حذف کنید، غذاهای سریع برای شام گزینه‌های مناسبی هستند. شاید در نگاه اول فکر کنید تعداد این غذاها محدود است ولی در لیست غذا برای شام، می‌توانید از میان چند گزینه‌ای که پیش رویتان است، یک غذا را انتخاب کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا چند غذای فوری برای شام را یاد بگیریم.

کباب تابه‌ای یا کباب دیگی

کباب تابه‌ای با طعمی شبیه کباب کوبیده یک غذای ایده‌آل و حسابی در گروه انواع غذای نانی برای شام است. یک شام پختنی خوشمزه و لذیذ که دردسرهای زغال و منقل کباب کوبیده را هم ندارد و در کمترین زمان ممکن تهیه می‌شود.

غذای فوری برای شام

کوکو سبزی خوشمزه در فر یا ماهیتابه

یکی از انواع خوراک‌‌ها برای شام، کوکو سبزی است. کوکو سبزی هم از آن دسته غذاهای آسان و در عین حال با رمز و رازهای خوشمزه است که آن را به خوراک مناسب و سبک برای وعده شام تبدیل کرده است.

کوکو سبزی

شامی گیلانی یا شامی رشتی

«شامی پوک» از جمله خوشمزه‌ترین غذاهای استان گیلان است که همان‌قدر که به سرعت تهیه می‌شود همان‌قدر هم مجلسی و لذیذ و خوشمزه است. رشتی‌ها این شامی خوشمزه را با نان لواش یا بربری و سبزی خوردن میل می‌کنند.

غذای فوری

سوپ گوجه فرنگی

در هوای سرد بارانی و برفی خوردن غذاهای داغ مثل سوپ حسابی می‌چسبد و سوپ گوجه‌فرنگی هم به خاطر ویتامین C موجود در آن یک سوپ ساده و راحت و خوشمزه برای درمان سرماخوردگی و البته یک گزینه بسیار خوشمزه برای وعده شام سبک و نانی است.

سوپ گوجه

کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام و پخته

کوکو سیب زمینی را به عنوان یک نمونه از انواع غذای‌ نانی محبوب و پرطرفدار را با سیب زمینی پخته‌شده هم درست می‌کنند که هم زمان بیشتری برای پخت لازم دارد و هم کمی بیشتر از کوکو سیب زمینی خام روغن به خودش می‌گیرد. به عنوان دستور غذا برای شام سبک و ساده می‌توانید کوکو سیب زمینی را انتخاب کنید.

غذای سریع

پیراشکی سیب زمینی بدون فر

اگر دستور پخت یکی از انواع غذای محبوب‌ نانی و یک خوراک خوشمزه به‌خصوص برای وعده شام را بخواهید که اتفاقا خیلی هم سریع آماده می‌شود پیشنهاد غذا برای شام به شما پیراشکی سیب زمینی بدون فر است. این پیراشکی را با هر موادی که در خانه دارید تهیه کنید.

پیراشکی

عدسی لعابدار و خوشمزه

عدسی را خیلی‌‌ها به عنوان صبحانه هم درست می‌کنند ولی می‌تواند در لیست بلند بالای چند غذای فوری برای شام سبک زمستانی هم جای خودش را باز کند. این غذای سنتی و مقوی، برای همه سنین مناسب است و اتفاقا سیرکنندگی زیادی هم دارد. می‌توانید آن را هم با گوشت و هم بدون گوشت درست کنید.

عدسی

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه شیرین قاتاق گیلانی را بخوانید.





:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله آشپزی دلتا,هنر آشپزی,غذای ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: